Zdravím vás

Vitaj na tomto blogu

7. 4. 2015

Žit život z presvedčenia => Život pre chválu Boha



V tomto zamyslení nájdeš šesť presvedčení, ktoré nás majú/môžu posúvať vpred v živote s Bohom, skutočnosť ktorá z toho vyplýva pre môj život a očakávaný odpor zo strany iných, ktorý to môže vyvolať (a vyvolá). Zároveň toto je cestou ako chváliť Boha naším životom.

1. Milovať Boha celým svojím srdcom

36 Lebo od neho, skrze neho a pre neho je všetko. Jemu sláva naveky. Amen.
Čo z toho vyplýva:
37 On mu povedal: „Milovať budeš Pána, svojho Boha, celým svojím srdcom, celou svojou dušou a celou svojou mysľou! 38 To je najväčšie a prvé prikázanie.
Kto bude oponovať:
21 Ale to všetko vám budú robiť pre moje meno, lebo nepoznajú toho, ktorý ma poslal.

2. Milovať Cirkev

18 A ja ti hovorím: Ty si Peter a na tejto skale postavím svoju Cirkev a pekelné brány ju nepremôžu.
Čo z toho vyplýva:
10 Prosím vás, bratia, pre meno nášho Pána Ježiša Krista, všetci hovorte to isté, aby neboli medzi vami roztržky, ale aby ste boli dokonalí v rovnakom zmýšľaní a v rovnakom úsudku.
Kto bude oponovať:
17 Prosím vás, bratia, dávajte si pozor na tých, čo vyvolávajú rozbroje a pohoršenia v protive s učením, ktoré ste prijali, a vyhýbajte sa im.

3. Milovať svojich blížnych ( = všetkých. Aj nepriateľov a ľudí s ktorými nesúhlasím alebo ktorí nesúhlasia so mnou)

31 Druhé je toto: »Milovať budeš svojho blížneho ako seba samého!« Iného, väčšieho prikázania, ako sú tieto, niet.“
35 Ale milujte svojich nepriateľov, dobre robte, požičiavajte a nič za to nečakajte! Tak bude vaša odmena veľká a budete synmi Najvyššieho, lebo on je dobrý aj k nevďačným a zlým.
Čo z toho vyplýva:
17 Všetkých si ctite, bratov milujte, Boha sa bojte, kráľa si vážte.
Kto bude oponovať:
18 Ak vás svet nenávidí, vedzte, že mňa nenávidel prv ako vás. 19 Keby ste boli zo sveta, svet by miloval, čo je jeho, ale preto, že nie ste zo sveta, že som si vás ja vyvolil zo sveta, svet vás nenávidí.

4. Deliť sa o dobré správy s inými (šíriť evanjelium)

18 Ježiš pristúpil k nim a povedal im: „Daná mi je všetka moc na nebi i na zemi. 19 Choďte teda, učte všetky národy a krstite ich v mene Otca i Syna, i Ducha Svätého 20 a naučte ich zachovávať všetko, čo som vám prikázal. A hľa, ja som s vami po všetky dni až do skončenia sveta.“
Čo z toho vyplýva:
14 Lebo nás ženie Kristova láska, keď si uvedomíme, že ak jeden zomrel za všetkých, teda všetci zomreli. 15 A zomrel za všetkých, aby aj tí, čo žijú, už nežili pre seba, ale pre toho, ktorý za nich zomrel a vstal z mŕtvych. 16 Preto odteraz nepoznáme nikoho podľa tela. A ak sme aj poznali Krista podľa tela, teraz už nepoznáme.
Kto bude oponovať:
11 Blahoslavení ste, keď vás budú pre mňa potupovať a prenasledovať a všetko zlé na vás nepravdivo hovoriť; 12 radujte sa a jasajte, lebo máte hojnú odmenu v nebi. Tak prenasledovali aj prorokov, ktorí boli pred vami.

5. Viera, že Boh dokáže v mojom živote všetko ak je to potrebné

26 Ježiš sa na nich zahľadel a povedal im: „Ľuďom je to nemožné, ale Bohu je všetko možné.“
Čo z toho vyplýva:
29 Tu sa dotkol ich očí a povedal: „Nech sa vám stane, ako ste uverili.“
Kto bude oponovať:
5 A nemohol tam urobiť nijaký zázrak, iba že vložením rúk uzdravil niekoľko chorých. 6 A čudoval sa ich nevere.



(inšpirované z prednášok Ricka Warrena)




Žiadne komentáre: